LOLA, F-X, née en 2004, taille moyenne (25kg) (Etela) réservée panier retraite Béa59

Page 4 sur 7 Précédent  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Suivant

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas

Re: LOLA, F-X, née en 2004, taille moyenne (25kg) (Etela) réservée panier retraite Béa59

Message  IvaIvana le Jeu 19 Mar 2015 - 10:45

Bonjour à tous!
Je vais demander à quelqu'un qui parle anglais pour être si gentil et traduire ce texte en français afin que les gens qui ne parlent pas l'anglais peuvent comprendre un texte.

Here are some of their characteristics:

Masha is still a baby. He is old but he is like a baby. He is attached to his family. He doesn't want to be alone without them. For example: when they were sleeping together in the street and if Gara and Lola wake up and go somewhere and Masha stay alone, still sleeping, if he wake up and see that they are not there, he will start to cry a lot. He will squeal until they come.
He doesn't endure winter and coldness. He depends of warm dog house. During the winter time he spends all time in dog house. He leaves dog house only if he has to pee and poop. I even, fed him in a dog house.
That is why my heart was broken when somebody destroyed their dog houses.
Masha had a strong demodex when he was young. I couldn’t cure him for 2 years. Now he is ok with demodex, it doesn’t show any more but his skin is so rough with a lots of dandruff.

He is gentle dog with a gentle soul, really friendly dog but don’t like cats. He is loyal to his family.

Lola is the strongest and healthiest dog of them. She is some kind of their protector. If dog pact feels some kind of danger, Lola will defend them. In the same time she is the most frightening dog. Her trust in people must be deserved. But when she trusts to somebody she will give herself completely.
Lola just need little more time. First 3 years of her life she did not allow anybody to touch her but then she started to trust me. That is because she was abused when she was a puppy.
But Lola is gentle dog too, with sensible soul.
She is friendly dog to other dogs. I have two little dogs and every time when I was going to visit them (while they were living in the street) with my dogs, she was more playful then others and played with them. She loved them.
She is not good with cats, too. I will not recommend that.

Masa & Lola are not aggressive, they are good with other dogs. I saw how they have some street dog friends.
They used to walk with me and my dogs. I was walking with them without leash. They know me and listen to me, I have their trust so I could walk with them without leash.
So, they don’t know to go with leash.
I don’t know is it ok for them to be in apartment. They never been in apartment before and I don’t know how they will react. Better idea for them is to be adopted in the house with yard, because they used to be on freedom whole life, they don’t know to walk with leash and it will be less change for them instead to be in apartment.
It will be really, really good and for Masha and for Lola to be adopted together, that somebody take them together because they are really attached and I think that they will suffer if they’ll be separated. It will be very big change for them, because they will change place of living, so if they are alone without knowing face or family dog it could be difficult for them.
I know that it is hard to find family who will take them together but I hope that somebody will show up and to understand that.

If somebody has to ask me something about them, please be free to ask.

I will say something about their mother Gara, too.
Gara ( this is her real name. On Mukitza they made mistake and call her Grana) is so good and peaceful dog. She is so ”cool”. Most of the time she’s sleeping and laying. She has a very good character. Sometimes she walks hard, when weather is changing.
Gara is not interesting in playing with other dogs. She is old and wants peace and to sleep.
She doesn’t know to walk on leash, If you put her a leash, Gara will lay down and doesn’t move. Consider she is too heavy, you couldn’t move her Laughing . But she likes to walk beside me and when she trusts the man, she will go with him without leash.

IvaIvana

Féminin

Revenir en haut Aller en bas

Re: LOLA, F-X, née en 2004, taille moyenne (25kg) (Etela) réservée panier retraite Béa59

Message  cookies le Jeu 19 Mar 2015 - 18:35

Je remonte le post pour la traduction suis pas assez au point pour le faire merci.....
cookies

Féminin

Message  Bea59 le Jeu 19 Mar 2015 - 20:18

IvaIvana a écrit:Bonjour à tous!
Je vais demander à quelqu'un qui parle anglais pour être si gentil et traduire ce texte en français afin que les gens qui ne parlent pas l'anglais peuvent comprendre un texte.

Here are some of their characteristics:
Voici certaines de leurs caractéristiques :

Masha is still a baby. He is old but he is like a baby. He is attached to his family. He doesn't want to be alone without them. For example: when they were sleeping together in the street and if Gara and Lola wake up and go somewhere and Masha stay alone, still sleeping, if he wake up and see that they are not there, he will start to cry a lot. He will squeal until they come.
Masha est encore un bébé. Il est vieux mais il agit comme un bébé. Il est attaché à sa famille. Il ne vfeut pas rester seul sans sa famill. Par exemple : lorsqu'ils dormaient tous ensemble dans la rue et que Gara et Lola se réveillaient et partaient quelque part et que Masha restait seul, endormi, quand il se réveillait et qu'il voyait qu'ells n'étaient plus là, il pleurait énormément. Il continuait à hurler jusqu'à ce qu'elles reviennent.

He doesn't endure winter and coldness. He depends of warm dog house. During the winter time he spends all time in dog house. He leaves dog house only if he has to pee and poop. I even, fed him in a dog house.
Il supporte très mal l'hiver et le froid. Il est beaucoup mieux dans une niche chaude. Pendant l'hiver, il passe tout son temps dans la niche. Il la quitte seulement s'il doit faire pipi ou caca. Je dois même lui donner à manger dans la niche.

That is why my heart was broken when somebody destroyed their dog houses.
Masha had a strong demodex when he was young. I couldn’t cure him for 2 years. Now he is ok with demodex, it doesn’t show any more but his skin is so rough with a lots of dandruff.
Voilà pourquoi mon coeur s'est brisé quand des gens ont détruit les niches que j'avais fabriqué pour eux.
Masha a eu une forte démodécie quand il était plus jeune. Je n'ai pas pu le soigner pendant 2 ans. Maintenant, il est guéri du Demodex mais sa peau est très dure et épaisse avec beaucoup de croûtes.

He is gentle dog with a gentle soul, really friendly dog but don’t like cats. He is loyal to his family.
C'est un gentil chien avec un coeur énorme, vraiment très amical mais il n'aime pas du tout les chats. Il est loyal envers sa famille.

Lola is the strongest and healthiest dog of them. She is some kind of their protector. If dog pact feels some kind of danger, Lola will defend them. In the same time she is the most frightening dog. Her trust in people must be deserved. But when she trusts to somebody she will give herself completely.
Lola just need little more time. First 3 years of her life she did not allow anybody to touch her but then she started to trust me. That is because she was abused when she was a puppy.
Lola est la plus forte et en meilleure santé des trois. Elle est un peu leur protectrice. Si les trois sentent un danger, Lola va les défendre. A la fois, elle est la plus peureuse des trois. Sa confiance dans les humains ne se fait pas facilement. Mais quand elle fait confiance à quelqu'un, elle va se donner entièrement.
Lola demandera un peu plus de temps. Pendant les 3 premières années de sa vie, elle n'a laissé personne la toucher mais, peu à peu, elle a commencé à me faire confiance. Cette méfiance est due au fait qu'elle a été maltraitée quand elle était petite.

But Lola is gentle dog too, with sensible soul.
She is friendly dog to other dogs. I have two little dogs and every time when I was going to visit them (while they were living in the street) with my dogs, she was more playful then others and played with them. She loved them.
She is not good with cats, too. I will not recommend that.
Mais Lola est un gentil chien aussi, avec une grande sensibilité.
Elle est amicale avec les autres chiens. J'ai deux petits chiens que j'emmène avec moi à chaque fois que j'allais leur rendre visite (quand ils vivaient dans la rue), et Lola était la plus joueuse avec eux. Elle les aimait beaucoup.
Elle n'aime du tout les chats non plus. Je ne recommanderais pas de faire une tentative avec des chats.

Masa & Lola are not aggressive, they are good with other dogs. I saw how they have some street dog friends.
They used to walk with me and my dogs. I was walking with them without leash. They know me and listen to me, I have their trust so I could walk with them without leash.
So, they don’t know to go with leash.
Masa & Lola ne sont pas agressifs, ils sont OK avec les autres chiens. Je les ai vu se lier d'amitié avec d'autres chiens des rues.
Ils avaient l'habitude de marcher avec moi et mes petits chiens. Je marchais avec eux, dans la rue, sans laisse. Ils me connaissent et me font confiance et m'écoutent. J'ai leur confiance et donc, je peux me permettre de les emmener sans laisse. Donc, il faut savoir qu'ils ne connaissent pas la laisse et le collier.

I don’t know is it ok for them to be in apartment. They never been in apartment before and I don’t know how they will react. Better idea for them is to be adopted in the house with yard, because they used to be on freedom whole life, they don’t know to walk with leash and it will be less change for them instead to be in apartment.
It will be really, really good and for Masha and for Lola to be adopted together, that somebody take them together because they are really attached and I think that they will suffer if they’ll be separated. It will be very big change for them, because they will change place of living, so if they are alone without knowing face or family dog it could be difficult for them.
I know that it is hard to find family who will take them together but I hope that somebody  will show up  and to understand that.
Je ne sais pas s'ils serait bon pour eux de vivire en appartement. Ils n'ont jamais vécu en intérieur jusqu'à présent et je ne sais pas comment ils réagiraient. Le mieux pour eux serait d'être adoptés dans une maison avec une cour ou un jardin parce qu'ils ont vécu en liberté toute leur vie. Ils ne savent pas marcher en laisse et une maison avec jardin serait un moins gros stress de changement qu'une vie en appartement.
Ce serait vraiment vraiment bien pour Lola et Masha d'être adoptés ensemble, parce qu'ils sont réellement très attachés l'un à l'autre et je pense qu'ils souffriraient s'ils devaient être séparés. Ce sera un énorme changement pour eux, parce qu'ils vont changer d'environnement de vie, alors si en plus, ils doivent se retrouver seul pour affronter cela ou avec d'autres chiens qu'ils ne connaissent pas, ça risque d'être très difficile pour eux.
Je sais qu'il est difficile de trouver une famille qui acceptera de les prendre à deux, ensemble mais j'espère que quelqu'un se présentera et comprendra la situation.

If somebody has to ask me something about them, please be free to ask.
Si quelqu'un veut me demander des informations à leur propos, n'hésitez pas.

I will say something about their mother Gara, too.
Je vais dire quelques mots à propos de leur mère Gara aussi.

Gara ( this is her real name. On Mukitza they made mistake and call her Grana) is so good and peaceful dog. She is so ”cool”. Most of the time she’s sleeping and laying. She has a very good character. Sometimes she walks hard, when weather is changing.
Gara is not interesting in playing with other dogs. She is old and wants peace and to sleep.
She doesn’t know to walk on leash, If you put her a leash, Gara will lay down and doesn’t move. Consider she is too heavy, you couldn’t move her  Laughing . But she likes to walk beside me and when she trusts the man, she will go with him without leash.
Gara est son vrai nom. Mukitza a fait une erreur en l'appelant Grana. C'est un chien bon et pacifique. Elle est vraiment "cool". La plupart du temps, elle dort et elle reste couchée. Elle a très bon caractère. Parfois, elle se met à marcher vivement, surtout quand le temps change.
Gara n'est pas intéressée pour jouer avec les autres chiens. Elle est vieille et veut seulement la paix et la tranquillité.
Elle ne sait pas marcher en laisse, si vous lui mettez une laisse, Gara va se coucher et ne plus bouger. Comme elle est très lourde, vous ne pourrez pas la bouger. Very Happy Mais elle aime marcher à mes côtés et si elle connaît bien la personne et lui fait confiance, elle suivra sans laisse.

Bea59

Féminin

http://www.caninursing.forumprod.com

Message  IvaIvana le Ven 20 Mar 2015 - 12:37

cookies a écrit:Je remonte le post pour la traduction suis pas assez au point pour le faire   merci.....

merci pour l'aide Smile
IvaIvana

Féminin

Message  IvaIvana le Ven 20 Mar 2015 - 12:40

Merci beaucoup Beatrice for tranlation
IvaIvana

Féminin

Message  IvaIvana le Lun 23 Mar 2015 - 19:47

Maybe, me and my brother, nobody wants because we are black. Here, I've dressed to show that I can be a beautiful too, although I'm black. A real French lady with stile. Who can say that I am not a princess?

Peut-être, mon frère et moi, personne ne veut parce que nous sommes noirs. Ici, je ai habillé pour montrer que je peux être une belle aussi, bien que je suis noir. Une vraie dame française avec style. Qui peut dire que je ne suis pas une princesse?

" alt="" />

IvaIvana

Féminin

Message  IvaIvana le Lun 23 Mar 2015 - 19:52

Someone notice how much Lola is beautiful, too and immediately they fell in love

Quelqu'un remarqua combien Lola est belle, trop et immédiatement ils sont tombés en amour

" alt="" />
IvaIvana

Féminin

Message  MALENI le Lun 23 Mar 2015 - 19:53

love2
MALENI

Féminin

Message  IvaIvana le Lun 23 Mar 2015 - 19:57

But, Lola would most like to be adopted together with his brother

Mais, Lola aimerait le plus à adopter avec son frère

" alt="" />

IvaIvana

Féminin

Message  Aquila le Lun 23 Mar 2015 - 23:02

Un regard superbe I love you
Aquila

Féminin

https://www.facebook.com/AquilaDessine/

Message  cookies le Dim 5 Avr 2015 - 18:53

Elle attend toujours la belle......
cookies

Féminin

Message  IvaIvana le Mar 14 Avr 2015 - 16:54

Our mother has found a home, and she will travel very soon. We still haven't found anyone who would want us.
Hey, good people who have conditions for us we are here, we are still waiting and hoping.
We are old brother and sister, and together we survived a lot of suffering in the street.
We deserve to find peace and love, too.
" alt="" />
IvaIvana

Féminin

Message  IvaIvana le Mer 29 Avr 2015 - 15:45

Masha and Lola with mama Gara, last days together
Masha et Lola avec mama Gara, derniers jours ensemble

" alt="" />
IvaIvana

Féminin

Message  IvaIvana le Mer 29 Avr 2015 - 16:19

This is one lazy spring day in pension. They got a roof above their cage. I was told, when workers were putting the roof, the door of cage was open, all day, and dogs didn't want to escape, they were laying all day, next to the workers. So, they are disciplined and good dogs. Very Happy

Ceci est un paresseux journée de printemps dans la pension. Ils obtiennent un toit sur leur cage. On m'a dit que, lorsque les travailleurs mettaient le toit, la porte de la cage était ouverte, toute la journée, et les chiens ne voulait pas échapper, ils étaient couchés toute la journée, à côté des travailleurs. Donc, ce sont des chiens disciplinés et bonnes. Very Happy

IvaIvana

Féminin

Message  MALENI le Jeu 30 Avr 2015 - 16:24

love2 love2 love2
MALENI

Féminin

Message  IvaIvana le Jeu 14 Mai 2015 - 15:26

I went to see Masha and Lola, how they are. First, when they saw me, they were happy but suddenly they escaped in dog house. I think they were afraid that I'll take them, too. When I took Gara, it was a shock for them. Workers in pension told me that after that day they became little withdrawn. Crying or Very sad

Je suis allé voir Masha et Lola, comment ils sont. Tout d'abord, quand ils me voyaient, ils étaient heureux mais tout à coup ils se sont échappés dans la maison de chien. Je pense qu'ils ont eu peur que je vais les prendre, aussi. Quand je pris Gara, ce fut un choc pour eux. Les travailleurs de pension m'a dit que, après ce jour-là ils sont devenus peu retirées. Crying or Very sad

IvaIvana

Féminin

Message  IvaIvana le Jeu 14 Mai 2015 - 15:27

I asked Masha where is Gara, I called Gaara's name and, like usually, Masha expressed his emotion with whining. This is his way to tell me when he is happy or sad, depend on situation. I think they are little angry on me, especially Lola. She is acting like she'll not forgive me.

Je demandai Masha,où est Gara, je appelé le nom de Gaara et, comme d'habitude, Masha a exprimé son émotion avec pleurnicher. Ceci est sa façon de me dire quand il est heureux ou triste, dépendra de la situation. Je pense qu'ils sont peu en colère sur moi, surtout Lola. Elle agit comme elle va pas me pardonner.

IvaIvana

Féminin

Message  IvaIvana le Jeu 14 Mai 2015 - 15:27

Lola consoled Masha and gives him a kisses.

Lola consolait Masha et lui donne un baiser.

" alt="" />
IvaIvana

Féminin

LOLA, F-X, née en 2004, taille moyenne (25kg) (Etela)

Message  Anne le Jeu 14 Mai 2015 - 17:07

C'est triste et heureux à la fois I love you I love you

I feel happy because they're stay together but I feel sad because they don't know their mom is OK
Anne

Féminin

Message  MALENI le Jeu 14 Mai 2015 - 17:59

Ils sont très touchants quand ils se cachent dans leurs cabanes au début, petits chéris.
Masa pardonne plus vite que Lola. Lola est traumatisée par le départ de sa mère. Mais, si elle savait où se trouve sa mère elle ne serait pas triste. J'espère qu'ils auront une aussi belle solution d'accueil que leur maman Grana/Gara, très rapidement.
love2
un accueil pour Masa et Lola. 
MALENI

Féminin

Message  Effy le Ven 15 Mai 2015 - 12:20

Sweet hearts  I love you
Thanks Ivana for taking care of them.
We can imagine how painful it is for you to see them sad about their mother departure ! I wish they know where their mother is !
Hope a home will show up soon for them ! together !
Effy

Féminin
Emploi/loisirs : assistante, ma famille 2 et 4 pattes, travaux d'aiguilles

Message  corinne91 le Mar 19 Mai 2015 - 19:53

Lola et Masa rentreront en Juillet ! elles sont attendues en panier retraite chez Béa59 I love you I love you I love you
corinne91

Féminin

Message  takine40 le Mar 19 Mai 2015 - 20:11

Oh ! merci Béa ! ces deux-là ils sont si touchants ! ils ne seront pas séparés, quel bonheur ! 
takine40

Féminin

Message  CATHYP le Mar 19 Mai 2015 - 20:30

Merci !!!!!!!!!!!
CATHYP

Féminin

Message  Effy le Mer 20 Mai 2015 - 6:06

C'est merveilleux ! Merci encore Bea I love you
Effy

Féminin
Emploi/loisirs : assistante, ma famille 2 et 4 pattes, travaux d'aiguilles

Message  Contenu sponsorisé

Contenu sponsorisé

Page 4 sur 7 Précédent  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Suivant

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut